Totalul afișărilor de pagină

marți, 30 noiembrie 2010

Greseala sau calcule eronate

Din perspectiva mea greseala ne defineste viata: modul cum gresesti, cat gresesti, mai ales cum reactionezi cand gresesti. Dar ce inseamna mai exact a gresi? Tot timpul am considerat ca exista 2 tipuri de greseala...una voluntara, si alta involuntara. A te lovi, a te impiedeca astea sunt greseli reale. O problema majora am eu cu termenul a gresi in momentul in care aceasta a fost facuta voluntar. Tot e in mare voga subiectul complex a insela, care da...este o greseala in opinia multora, asa ca o sa-l iau ca exemplu, fiind elocvent in prezentarea perspectivei mele.


Subiectul nostru la un moment dat descopera inca o optiune(sau mai multe) si bineinteles este atras de adrenalina specifica unei aventuri, iar in acel moment isi asuma: sunt prins, imi iau castaneala si o pereche de papucei, plansete, tipete, scandaluri...sunt la pachet..., daca nu ma prinde...supeeerrr...adrenalina, ”revergorare” , posibilitatea deschiderii unui nou orizont, ca na cum sa renunti la confortul unei relatii deja existente cand se poate sa aibe si confort si un pic de adrenalina, la acelasi pret:P, si daca merge, relatia pasagera, o poate transforma in una...oficiala, fara perioada de tranzit atat de plictisitoare.

Si bineinteles se risca si supriza este prins...si baga discursul, mereu acelasi indiferent de rang social, sex, educatie, tara, inclinatie sexuala: te rog sa ma ierti, am gresit, regret, n-am vrut, s-a intamplat din gresealaaaaaaa. De ce gresealaaaaaaaaaaa????, e pur si simplu un plan esuat, a iesit varianta necastigatoare, poate greseala e ca nu a fost foarte atent, sau da a gresit ca a fost prins. Dar faptul ca a inselat clar nu este o greseala, a intentionat, si-a dorit, a facut-o de buna voie si nesilit de nimeni, decat de instinctele lui. Iar regretele...va spun eu regreta doar ca a fost prins.

Exemplu concret.

El: angajat model, la ora 5 acasa,
Ea: angajata silitoare, la ora 8 scursa de orice energie isi face aparitia negresit acasa.
El: Iesit aproape zilnic cu baietii, la o bere, la un fotbal, si foarte rar cu sotia. Ii face un serviciu, major, de la sine putere, o lasa sa se odihneasca facand zilnic treburile casnice, ca e femeie si acesta specie asa se relaxeaza;). Intr-o zi intre activitatile ei obisnuite, se gandeste sa stearga cate ceva din comp. Si printr-un paradox ajunge la arhiva de mess din Programs File. Ssurpriza!!! individul avea multe conversatii dar o mare parte din ele cu o oarecare ” versata pufoasa”, cu care...se intalneste ”intamplator”, seara sa vada un ”film” , sau la plimbari scurte ca nu pot pierde timpul fara rost...si alte activitati de acest gen. Decodeaza rapid convorbilile si ramane oripilata, se panicheaza, se calmeaza, si cum in situatii majore se iau masuri majore se gandeste la o solutie de a taia raul din radacina. Si-l taie, bagaje la usa si sunat inculpatul.

Bineinteles...in prima faza, el nu a vorbit cu nici o fata, nu a facut nimic, nu este vinovat. Dupa ce dovezile sunt aduse...incepe discursul tip: imi pare rau, regret, scuza-ma, iarta-ma, suntem casatoriti, esti fara inima,  suflet....si alte chestii ce tin de sensibilitate, a fost o gresala, n-am vrut...iarta-ma si nu o sa se mai intample etc.

Scurt si la obiect s-a lasat cu haine aruncate pe geam si el dormit la prieteni, dar nici un caz impacare. Si ceea ce regreta si nu o sa mai faca niciodata: nu o sa-si mai salveze niciodata arhiva, si o sa fie mai atent la detalii cand insesala.


Asta eu nu numenesc greseala!

14 comentarii:

nimeni.... spunea...

a gasi niste conversatii in calculatorul cu diferite persoane de sex feminin nu inseamna ca a gresit cu ceva... sau persoana respectiva a inselat cu ceva...
intrebarea e unde a gresit "ea", in comportament... nimeni nu cauta in alta parte daca are ce isi doreste!

eM spunea...

Erau dovezi clare ca se intalneau si nu numai.Si da, o insela!Ce intelegi tu prin intalnire si sex? Subiectul este conceptul de a gresi, nu drama baiatului din exeplul dat de mine. Probabil il intelegi perfect si esti in asentiment cu el pentru ca aveti aceleasi "preocupari". Poate vom dezbate acest subiect intr-un post viitor:)

Darias spunea...

Si eu consider ca o persoana care face un lucru gresit il face pentru ca asa a vrut, orice fel de scuza este de prisos.Atunci cand faci ceva , il faci de buna voie , nu te a obligat nimeni sa faci , nu te a fortat nu te a torturat , ai vrut .Asa ca ar fi cazul sa ne asumam si raspunderea pentru faptele noastre,daca n am gandit inainte de a gresi, atunci sa tragem si ponoasele , nu?
Si in ceea ce priveste vorbitul cu altii pe mess nu este chiar atat de nevinovat pe cat ar parea, se pot intampla muuulte , daca vrei.:)

nimeni spunea...

woow... am enervat taurashul... a scos cornitele si a inceput sa impunga:D

nu e frumos sa faci atacuri la persoana -- Probabil il intelegi perfect si esti in asentiment cu el pentru ca aveti aceleasi "preocupari" --

nu stii cine sunt sau dupa ce principii imi conduc eu viata, eu nu tin partea nimanui in povestea ta... iar cat priveste greseala... greseala e omeneasca orice om greseste si punct...

dar din articolul tau inteleg unul din 2 lucruri...

1. tu esti sotia/logodnica/prietena inselata si vrei dai un exemplu elocvent de greseala GRAVA... barbatul care inseala

2. un exemplu GRESIT ales ....de ce nu ai dat un exemplu...cu studentul care copiaza la facultate

eM spunea...

daca ma cunosti stii ca nu ma enervez aproape niciodata. Surprinzator pt tine, nu este povestea mea, ci a unei persoane foarte apropiate mie. In ceea ce priveste elocventa exemplului meu, asta mi-a venit in minte, era un subiect mai uzitat de creierul meu :P. Nu te-am atacat, dar poti gasi scuze unui lucru impardonabil doar daca esti in acea situatie, si cum adevarul e relativ si tine de perspectiva...exista posibilitatea ca tu sa ai acceasi perspectiva ca a inculpatului:)

Anonim spunea...

1.Only thing you're sorry is you've got caught.-foarte adevarat cu varianta necastigatoare, cine joaca la pariuri stie cum e sa joci 12:)
2.Daca e vorba de greseala si natura "inselatoare" a omului ai asociat bine dorinta de a cunoaste noi orizonturi, si bla bla, insa de multe ori se face prea multa analiza si studiu pentru o chestie facuta pur si simplu fara prea mult studiu in prealabil.
3. referitor la comentariu anterior, se vede clar ca nu esti tu cea din "poveste" fiindca acorzi foarte putin timp introspectiei persoanei feminine( ar fi ciudat nu?) si cel cu "greseala GRAVA" , nu a inteles natura acuzatorie a postului tau pur si simplu hilar .Si chestia cu adevarul tine de perspectiva e foarte adevarata.

mareantheone spunea...

greseala e din start a tipei ca s-a casatorit cu el. e evident ca nu e era fericita. si prin cautatu prin arhiva oare nu cauta un motiv sa-l taie din radacini? :)

eM spunea...

nu, nu era fericita, iar situatia a luat aceasta turnura la un moment dat, nu a fost mereu asa. Ideea e ca fiind nefericita cauta involuntar motivul, si ...l-a gasit.

nimeni spunea...

ok... sa inteleg ca daca partenerul de inseala cu altciva... greseste... dar atunci cand tu inseli??? nu inseli... pentru vrei altceva care sa te multumeasca si pe tine???

povestioara se rezuma:

el inseala -> ea afla
ea ii arunca hainele pe geam -> el nu isi mai lasa discutiile de pe mess in comp!!!

...da nu este autoarea... e altcineva se simpte lumea mai bine!!!...

eM spunea...

Draga nimeni, daca nu esti multumit langa partener/partenera de ce sa inseli, de ce nu termini acea relatie care te nemultumeste, cu acea persoana ce nu-ti satisface nevoile. Nu merge formula magica 3 in 1, te asigur eu. Si atentie, nu am spus ca doar barbatii inseala, oamenii inseala, acesta a fost doar un exemplu. Sper ca am raspuns punctual la toate nelamuririle tale mai putin ultima fraza. Comentariul tau este un pic alambicat.Daca este vb de personajul din exemplu, nu sunt eu, nu voi scrie niciodata despre mine. Si inca ceva, daca as munci pana la ora 20.00 cu siguranta acest blog nu exista;)

nimeni spunea...

s-ar putea spune ca instinctele(greseli) sunt transmise prin intermediul genelor si valorilor prin traditii, insa sensurile... fiind unice, reprezinta o chestie de descoperire personala... poate tu vezi o greseala... poate alta persoana vede o idei geniala...in viata nu exita greseli... doar optiuni


ps: nu stiu daca amica/colega/prietena... e atat de fericita sa ii faci publica povestea??? sau ai gresit si tu...

ps2:eu nu sunt "draga" ca doar nu am gresit impreuna...

eM spunea...

da...ma bucur ca ai ajuns la aceeasi concluzie, nu exista greseli ci doar optiuni, pe care trebuie sa ni le asumam. Amica/colega/prietena mea este total deacord cu acest post, fii linistit(a) in acest sens. Apelativul"draga", recunosc ca a fost un pic sarcastic, nu te nelinisti, nu-ti va fi atribuit niciodata acest cuvant de catre mine, in adevaratul lui sens.

P.S.La multi ani!:)

Anonim spunea...

Interesant este ca povestea aceasta citita si peste multi ani va fi la fel de actuala :)

eM spunea...

consider ca oamenii ca rasa nu evoluaeza, suntem condusi de aceleasi instincte, evolueaza metodele prin care ne manifestam, mai slefuite sau nu, si aceasta poveste este actuala, si acum si peste multi ani...si in urma cu mii de ani:)

Trimiteți un comentariu

Politica de postare a comentariilor
Toate comentariile ce incalca regulile generale de bun simt nu vor fi afisate.